عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس لایحه رتبه بندی گفت: مصوبه پر افتخار مجلس بود ولی در اموزش و پرورش خیلی بد اجرا شد؛ ما در ویرایشهای اولیه آیین نامه ها، حضور مستقیم داشتیم ولی بعد که ایین نامه ها به دولت ارسال شد تا نهایی شود، مسیر ایین نامه تغییر کرد و الان هم بخشی از انتقادات به عملکرد وزارت اموزش و پرورش مبتنی بر این است.
محمدی افزود: در رتبهبندی استانی، اختیارات به استان ها داده شده است و تا رتبه ۳ اجرایی میشود و ۴ و ۵ در اختیار وزارت آموزش قرار گرفته که ارزیابان ملی کارهای مربوط به آن را انجام میدهند ولی فرایند آن کند است و در بودجه ۱۴۰۲ هم دنبال این بودیم که احکام معلمین را سریع تر بزنند تا دریافتی هایی که نسبت به ماه قبل است انجام شود تا عملکرد بودجه آموزش به سال ۱۴۰۲ منتقل شود تا با کسری پرداختی در ۱۴۰۲ رو به رو نشویم.